Zavřít
Banner DRILL Athletics

Záda jako vrata do stodoly a bicepsy jako dělové koule

Shyby, záda, biceps

Když jsem si tento titulek přečetl, měl jsem jasno, tohle mě zajímá. Kdo by nechtěl mít záda jako „přistávací plochu pro nadzvuková letadla a bicepsy, po kterých se ostatní ohlíží“. Samozřejmě tajně, to je jasný. Jak těchto veličin dosáhnout? Samozřejmě jde o komplexnost, ale jeden cvik vám v honbě za těmito cíli pomůže. Čtyři písmena, za kterými se skrývá SHYB! Proč? Tady máte vysvětlení od povolaného. ILUSTRAČNÍ FOTO: pixbay.com.

„Shyby jsou bezva. Koho by neinspiroval pohled na Silvestra Stallona, jak dělá ve filmu Rocky II se zaťatými zuby nerovné shyby na prolézačce? Mým osobním oblíbeným příkladem z filmu je velice štíhlá a velice zlá Linda Hamilton, která v Terminátorovi 2 seká na nohách převrácené kovové pryčny jeden shyb za druhým.“ Takto se staví ke shybům Paul Couch Wade, autor knihy Trénink vězně.

ZKUSIL 5000 KLIKŮ ZA DEN, CO PROŽIL?

Lidi vždycky přitahovaly shyby, to není nic nového. Ve skutečnosti jsou shyby nejstarším existujícím cvikem na budování svalů. Vzhledem k tomuto úžasnému anatomickému dědictví je překvapující, jak málo dnes průměrní začátečníci pečují o záda. Není pochyb o tom, že většina atletů shyby a svaly, které jsou k tomu potřeba, naprosto podceňuje.

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

Nejlepším a nejbezpečnějším cvičením je jednoduchý shyb, král všech cviků na posilování zad. Lidské tělo se vyvinulo tak, aby vertikálně zvedalo svou vlastní váhu nahoru. Shyby vám nepochybně vybudují velké svaly rychleji než kterékoliv jiné existující cvičení trupu, ale to je jen příjemný vedlejší účinek, nejpodstatnějším výsledkem je funkční síla.

Velký biceps

„I kulturisté musí přiznat, že shyb má pro cvičení zad velký význam, ale zdá se, že jen málo lidí dnes ví, že shyby jsou také nejlepší známé cvičení na bicepsy,“ říká Wade.

Shyby jsou komplexní cvičení, protože pracují s bicepsem přes dva klouby, loketní a ramenní. Takhle pracuje kloub správně. Z toho důvodu váš malý ramenní kloub sílí. Zkuste si představit 100 kilového chlapa, který dělá shyby – jeho bicepsy procházejí celý rozsah pohybu se zátěží jednoho metráku! Kolik lidí kolem vás dokáže zvednout 100 kilo na čince? Není divu, že mají gymnasté bicepsy jako melouny.

FUBO, používáte kruhy v tréninku?

FUBO, používáte kruhy v tréninku?

Chce to čas

Shyby jsou náročnější než většina ostatních pohybů, a to především proto, že horní část těla pracuje s celou vahou těla. Pomalejší postup je normální. Nepodlehněte pocitu, že byste měli pospíchat od cvičení ke cvičení. Ti nejúspěšnější to chápou. Jsou trpěliví, poskytují svému tělu čas potřebný k vybudování skutečné síly.

O shybu můžeme mluvit dlouho a existuje nespočet variant, my si představujeme jednu možnost (viz video výše), která je podle mě klíčová pro každého začátečníka, který se chce dostat k těžším variantám a nechce si přitom zničit ramena. Důležité je dodržovat tři fáze shybu: pasivní vis, aktivní vis a přítah. Postavení lopatek: deprese. Nechat uvolněné trapézové svaly a držet lokty před ramenem,“ okomentoval přiložené video trenér David Rejl.

Nový e-shop, znáte?

Nový e-shop, znáte?

Banner originalworkout.cz
Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.