Homepage Tréninky Desítka netradičních kliků. Znáš je všechny?

Desítka netradičních kliků. Znáš je všechny?

Autor: Monika

95

03.12.2020

Klik, jeden ze základní cviků kalisteniky. Kdo by je nemiloval. Jsou jednoduché a efektivní. Chceš mít silná ramena, pevný hrudník, velký triceps a štíhlý pas? Je to jednoduché, dělej kliky. Stačí ti k nim jen trocha místa na podlaze a tvoje vlastní tělo. Nemusíš jich dělat stovky, stačí dát tělu nový impuls. To by nebyl street workout, aby nebyl trénink kliků alespoň trochu zábavný. Kliky nejsou jen ty obyčejné pánské, jsou jich desítky, vlastně spíše stovky. Dneska ti představíme alespoň některé z nich, které můžeš zařadit do svého tréninku. P.S. Všechny kliky se dají provádět i v dámské verzi (na kolenou). 

 

 

Archer push ups

 

Tento druh kliku se dá brát i jako jakási průprava asistovaných kliků na jedné ruce. Takže pokud chceš umět klik na jedné ruce, zařaď to tréninku archery. Jak na to? Dej ruce od sebe o něco více než na šířku ramen. Zatímco jedna ruka se ohýbá v lokti a jde dolů k zemi podobně jako u klasického kliku, druhá ruka jde kolmo k zemi (po celou dobu se ruka narovnává). Vracíš se zpět do vrchní pozice a střídáš ruce.

 


Chceš umět klik na jedné ruce? Dělej archer push ups. Foto-zdroj: jthenics_


 

Typewriter push ups

 

Velmi podobné archer push ups. Začátek je stejný, jedna ruka se ohýbá v lokti, druhá se narovnává. Z této spodní pozice se však nevracíš zpět nahoru, ale zůstáváš dole. V této spodní pozici kliku střídavě přenášíš váhu z jedné ruky na druhou. Tzn. jedna ruka je pokrčená, druhá narovnaná. Poté narovnanou ruku začínáš pokrčovat a druhou ruku narovnávat.

 

 Klik probíhá pouze v dolní pozici, a to přenášením váhy z jedné strany na druhou. Foto-zdroj: Justin Dayane 


One arm push ups

 

Kliky na jedné ruce jsou už vyšší level. Nejsou však nic, co bys s trochou cvičení nezvládl. Čím dál máš nohy od sebe, tím je klik jednodušší. Začni s kliky na jedné ruce o stěnu, pak postupně snižuj těžiště, o stůl, o židli, pokračuj dámskými kliky, a nakonec zkus pánský klik. 

 


Čím více máš nohy od sebe, tím bude klik jednodušší. Foto-zdroj: Monika Amazon by FrajkoslavIvoHandzel


Clapping push ups

 

Možností kliků s tlesknutím je opravdu hodně, od těch jednodušších po ty opravdu těžké. Nejjednodušší je klasický klik s tlesknutím, ke kterému je potřeba krom síly i trochu té dynamiky. Ze začátku můžeš zkoušet jen kliky s odpružením, tzn. uděláš klik a ruce nahoře zvedneš co nejvíce nad zem. Pak tu máme kliky s tlesknutím pod koleny, za zády, nebo prostě zkoušíš tlesknout vícekrát za sebou. 


Pořádně se rukama odraž, jde o výbušnost. Foto-zdroj: Freeletics

 

X tap push ups

 

Klik, při kterém ve vrchní pozici překřížíš ruce přes prsa. Pokud zvládneš klik s tlesknutím, budou pro tebe x taps hračka.  Pro začátek můžeš udělat jen klik s dotknutím se jednoho ramene ve vrchní pozici.  



Pro začátek můžeš začít s dotekem jednoho ramene. Foto-zdroj: ve.run.ka.fit

 

Diamond push ups

 

Při diamantových klicích máš dlaně u sebe. Nejlépe tak, aby se vzájemně dotýkaly ukazováčky a palce. Nohy můžeš mít u sebe nebo roztažené. Diamantové kliky se dají skvěle kombinovat s klasickými kliky. Začínáš klasickým pánským klikem, ruce od sebe na šířku ramen, nohy u sebe, uděláš klik a při pohybu nahoru změníš pozici, dáš dlaně k sobě, nohy od sebe a uděláš diamantový klik. Takto střídáš pozice a máš základ na nějakou tu freestylovou klikovací sestavu.


Pozice rukou během diamantových kliků. Foto-zdroj: Jan Pipiš

 

Lalanne push ups

 

Tady je potřeba mít opravdu pevný střed těla. Tento druh kliku je náročný nejen na ramena, ale i na nohy, břicho a zápěstí. Procvičíš tak hned několik partií najednou. Navíc se skvěle protáhneš. Během kliku máš před tělem maximálně natažené ruce, dlaně jsou u sebe, palce se dotýkají hranami, nohy máš lehce od sebe. V této poloze ležíš na zemi a zvedneš se. Tělem tak ve vrchní pozici vytvoříš menší stříšku. 

 


Skvělý klik pro pevný střed těla. Foto-zdroj: aylarfarsat

 

Spiderman push ups 

 

Střídavě přitahuješ kolena během klikování co nejvíce k hrudníku. Kolena přitahuješ k hrudníku ve spodní pozici kliku. Kolena však nedáváš pod sebe, ale nohy směřují podél těla, takže vypadáš ve spodní pozici trochu jako ještěrka. Koleno je ve spodní pozici v úrovni tvého loktu. 

 


Střídavě přitahuješ kolena k hrudníku v dolní pozici kliku. Foto-zdroj: Hiitburn

 

Shuttle push ups

 

Poměrně jednoduchý, ale dobře vypadající klik. Jdeš dolů jako u klasického kliku, ale v dolní pozici se položíš dozadu na lokty. Z loktů jdeš opět do dolní pozice kliku a nahoru. 



Poloha rukou při spodní pozici kliku. Foto-zdroj: Luca Marini

 

Pike push ups

 

Jsou skvělým pomocníkem při učení se kliků ve stojce. Jsi na všech čtyřech a z těla utvoříš jakousi stříšku. Zadek směřuje nahoru, nohy jsou natažené a lehce od sebe, ruce máš lehce před tělem. Začínáš s nataženýma rukama v pozici stříšky, poté jdeš hlavou dolů, lokty jdou pod tělo. Hlava zůstává po celou dobu ve stejné pozici mezi rukama. 



Díky pike push ups budeš blíže klikům ve stojce. Foto-zdroj: Shojafit

Monika

Monika se street workoutu věnuje 7 let, v posledních 4 letech se aktivně věnuje weighted workoutu. Je členkou Raw workout týmu. Účastní se workoutových exhibic a vystoupení po celé ČR. Na kontě má několik zlatých medailí vybojovaných jak v ČR, tak v zahraničí. V roce 2015 uspořádala projekt s tématikou zdravého životního stylu pro žáky 2. stupně ZŠ.

Další články, které by tě mohly zajímat