Homepage Tréninky Obohať svůj trénink, inspiruj se zvířecí říší

Obohať svůj trénink, inspiruj se zvířecí říší

Autor: Monika

44

09.07.2020

Chybí ti motivace, trénink začíná být fádní a potřebuješ ho oživit? Kvalitní trénink nemusí znamenat jen nekonečné počty opakování a zdlouhavé sety, existuje spousta způsobů, jak ho ozvláštnit. Všichni v sobě máme zvířecí instinkty, je pro nás přirozené běhat, skákat, lozit…. Už jen samotná podstata workoutu vychází z přírody, z ulice. Které zvíře se ti vybaví jako první, když si představíš workoutové hřiště? Inspiruj se kombinací zvířecí síly, mobility a kontroly a dodej tělu nový impuls, který je nezbytný pro tvůj progress. Tělo potřebuje neustále nové impulsy, aby nestagnovalo a zlepšovalo se.

 

Žabáci


Z pozice dřepu provádíš skok do dálky a opakuješ několikrát po sobě. Jakmile se dostaneš z výskoku do pozice dřepu, znova se odrazíš a skočíš. Na druhý den budeš mít nohy v jednom ohni. 



Snaž se vždy doskočit co nejdále.


Kachní chůze


Jsi v dolní pozici dřepu a v této poloze provádíš chůzi vpřed, která se podobá kachní chůzi. Při chůzi se budeš se lehce kolébat ze strany na stranu, stačí si představit chůzi kachniček.



Kachní chůze je skvělá na zadní stranu stehen a zadek.


Ještěrčí kliky


U těchto kliků budeš potřebovat trošku více místa, je lepší postupovat vpřed a pohybovat se jako skutečná ještěrka. Jsi ve vrchní pozici kliku a při pohybu k zemi pokrčíš pravou ruku a levou nohu, jdeš nahoru a v dolní pozici naopak pokrčíš levou ruku a pravou nohu. Takto pravidelně střídáš ruce a nohy a pohybuješ se směrem dopředu.



Důležité je pravidelně střídat ruce a nohy.


Lví kliky


Víš, jak lev loví svou kořist? Je na všech čtyřech, číhá a v nestřežený okamžik se odrazí zadníma nohama a dopadá celou vahou na kořist, nejdřív předními tlapami, pak následuje zbytek těla.  Lví kliky budou vypadat podobně jako při lovu. Jsi ve spodní pozici dřepu, ruce jsou na zemi. Odrazíš se nohama a obloukem se dostaneš do spodní pozice kliku. Uděláš klik, ze kterého se snažíš dostat zpět do původní pozice.

 

Vrchní pozice je podobná, jako když děláš pike push ups,

s tím rozdílem, že jdeš ve spodní pozici do klasického kliku.


Medvědí chůze


Z pozice ze stoje se ohneš v zádech a rukama se dotkneš země. Ruce jsou, narozdíl od klasického protažení, od nohou dále, zadek tlačíš směrem nahoru. V této pozici se pohybuješ směrem dopředu. Medvědí chůze je skvělá nejen na protažení hamstringů, pokud jedeš cvik kontrolovaně a technicky správně, je skvělý na posílení ramen. 



Nohy jsou narovnané, zadek tlačíš směrem nahoru.


Lenivý pes


Lehni si na zem, zvedni trup jako když se chceš protáhnout, nohy a bedra zůstávají na podlaze, teď pracují jenom ruce, které posouváš dopředu a taháš za sebou spodní polovinu těla. 



Pozice těla je podobná jógové pozici Pozdrav Slunci.


Krabí chůze


Krabí chůzi zná snad každý už ze základní školy. Sedni si na zem tak aby chodidla směřovala před tělem. Dlaně zůstávají v úrovní ramen, prsty směřují taktéž před tělem. Zvedni se v bocích a váhu směřuj do dlaní a chodidel. V této poloze se pohybuj tak, že jdeš hlavou napřed, tedy pozadu. Krabí chůze je skvělá např. na mobilitu, orientaci v prostoru nebo posílení ramen a boků. 



Krabí chůzi zvládnou i úplní začátečníci.

 

Možná při provádění jednotlivých cviků budeš vypadat trochu jako blázen, užiješ si však plno legrace. Zkus si dát závod v kachní chůzi nebo ještěrčích klikách se svým sparingem. 

Monika

Monika se street workoutu věnuje 7 let, v posledních 4 letech se aktivně věnuje weighted workoutu. Je členkou Raw workout týmu. Účastní se workoutových exhibic a vystoupení po celé ČR. Na kontě má několik zlatých medailí vybojovaných jak v ČR, tak v zahraničí. V roce 2015 uspořádala projekt s tématikou zdravého životního stylu pro žáky 2. stupně ZŠ.

Další články, které by tě mohly zajímat