Síla, výbušnost, vytrvalost. Kam doskočí český Skokan?

Články
Autor: streetworkout.cz

Poznáte ho snadno, ani nemusí promluvit, stačí, když shodí triko. Tetování ve tvaru ostnatého drátu se často nevidí. Ale to není to hlavní. Petr Skokan patří k nejsilnějším street workouterům v Česku - 37 shybů, 75 dipů, dřep se 160 kily. To jako ochutnávka pár čísel. Komplexní atlet, který jede sets and reps, wighted i free style. Jak začínal tento talent z Workout Mělník?

„Je mi 20 let. Vážím 90 kilo a měřím 186 centimetrů. Street workoutu se věnuji přesně 4 roky. Předtím jsem dělal 4 roky bojové sporty a věnoval se atletice. První rok, co jsem se věnoval street workoutu, jsem hodně cvičil i crossfit a zkusil si i pár soutěží. Street workout jsem si vybral díky bojovým sportům, protože jsem se chtěl začít zápasit, bylo potřeba více fyzické průpravy.

Cvičení s vlastní váhou mi přišlo nejvíc efektivní k získání síly a dynamiky v plném rozsahu, jenže přišel těžký úraz kolene, který mě stopnul na dva roky. Jediné, co jsem v té době mohl, bylo viset na hrazdě, to mi zůstalo až doteď.

Chce být komplexním atletem

Když jsem začínal, byl jsem hlavně setař, chtěl jsem vždy zvládnout moc opakování na základní kalistenické cviky. Po nějaké době nebyl progres takový a mě začal zajímat weighted a poslední rok zkouším i free style.

Nedá se říct, co mě nejvíce sedí, snažím se být komplexním atletem a zabývat se neustále jedním stylem mě z dlouhodobého hlediska moc nebaví. Rád se věnuji i silovému trojboji, ve kterém mám i pár slušných výsledků na workoutera.

Celou základní a střední školu jsem závodil v atletice, která mě taky velmi naplňuje. Ano, výsledky by byly určitě lepší, kdybych se věnoval pouze určité disciplíně, ale to by nebyla taková sranda a komplexnost, která mě vždy bavila. Přes zimu se věnuji weightedu, je to období, kdy člověk zajde do gymu a může na sebe naházet xxx kilo a dipovat a shybovat. Nedokážu si představit, že bych šel ven někam na hřiště a tahal s sebou tolik závaží.

Je to droga, říká 100kilový Čech, který miluje shyby a pokoru ulice

Zima je pro mě období, kdy jím neskutečný porce jídla a věnuji se silovému trojboji. Sem tam i nějaký ty činky. Hlavní náplňí je weighted, který mám jako prvotně rozdělený do 3 tréninkových stylů: maximální síla, výbušnost a vytrvalost. Plus další poddruhy tohoto odvětví.

Každé období, má něco do sebe, nedá se říct, které mám nejraději. Rok mám rozdělený na 3 tréninkové styly. Každé období mě velmi baví. Každý trénink je něčím odlišný, takové větší změny se snažím dělat každý týden, abych vždy dokázal tělo maximálně šokovat.

Trénuji každý den, mám těžší dny a lehčí. Každý sudý týden mám víc dvoufázových tréninků než lichý týden. Ale ne vždy se úplně držím plánu, záleží na tom, jak se cítím a jak je na tom moje tělo. Snažím se na to dávat pozor, nechci být zraněný jako každý druhý borec. Trénovat umí každý vůl, ale regenerovat umí jen ti praví sportovci. To je můj názor.“

A jak Petr Skokan trénuje, jak vidí českou street workoutou scénu? To si dáme příště :)

Petr Skokan a jeho vytrvalostní výkony

Shyby 37 opakování

Dipy 75 opakování

Kliky 90 opakování

Maximální výkony

Mrtvý tah 220kg

Dřep 160kg

Čelní dřep 145kg

Bench 155kg

Dip 120kg

Shyb 70kg

Handstand push up 20kg

Pistole 40kg