Homepage Články 5 důvodů, proč pravidelně viset na hrazdě

5 důvodů, proč pravidelně viset na hrazdě

Autor: Honza

19

21.06.2021

S visem na hrazdě přišel do kontaktu snad každý, kdo alespoň jednou zavítal na workoutové hřiště, či přišel do kontaktu s jakoukoliv hrazdou. Někomu může být první pověšení na hrazdu nepříjemné a může na něj působit jako nadlidský úkol. Pro jiného to může být odzačátku příjemná a přirozená záležitost. V dnešním článku se podíváme na důvody, proč je vhodné vis na hrazdě pravidelně zařazovat.

1. Přirozenost

Argumenty o tom, že jsme se vyvinuli z opic a věšení na větvích pro nás kdysi bylo skoro jednodušší než chození, slyšel snad už každý. Z toho důvou bude toto téma omýlané pořád dokola a nějaká pravda na tom bude. Proč se tedy místo cvičení na nejrůznějších fitness strojích, raději nevěnovat něčemu, co je tělu přecijen trochu bližší?

2. Zesílení úchopu

Vzhledem k tomu, že část workoutových cviků je prováděna na hrazdě, je určitě potřeba mít silný úchop. Proto je i jen obyčejný vis vhodný pro všechny začátečníky, právě z důvodu zesílení úchopu, který jim v brzké době poděkuje. Zvyknou si jak tvé svaly, tak tvé mozoly, a brzy se z bolestivého držení stane pohodlná a automatická činnost.

3. Posílení svalů

Z velké části za udržení se na hrazdě můžou samozřejmě tvé ruce. Zkus si ale vyzkoušet, jak dlouho na hrazdě vůbec vydržíš. Brzy ucítíš i předloktí, zbytek horních končetin, ale i záda.


Vyskočit na hrazdu a alespoň chvíli viset zvládne snad každý, tak na co ještě čekáš?

4. Protažení svalů

Při visení na hrazdě tvá vlastní váha a gravitace napíná tvé svaly směrem k zemi, čímž je při kontrolovaném dýchání můžeš efektivně protáhnout. Samotné protahování si můžeš zefektivnit i tím, že budeš viset jen na jedné ruce, podhmatem či v disclocated pozici. Při visu se mohou protahovat tvé prsní svaly, lopatkové, břišní, ale i kyčelní.

5. Péče o klouby

Mimo práce se svaly může vis pracovat i s tvými klouby, které pomáhá usadit na jejích správné místo. Ať už se jedná o tvou páteř, tvá ramena nebo třeba i kyčle. Ty díky visu nemusejí tvé tělo podepírat a jen si volně odpočívají.

Hrazdu najdeš dnes už na každém rohu, a to ať už v podobě starého klepáče na prádlo, či v profesionálním provedení na workoutovém hřišti. Hrazdu si ale můžeš pořídit i k sobě domů a to jak nástěnou, přenosnou, tak i třeba pevnou, kterou si můžeš nechat i odborně ukotvit. Vše zmíněné si můžeš objednat na www.woshop.cz.


Honza

Street workoutu se věnuje od roku 2013. Studuje fyzioterapii a pracuje jako trenér. Je členem týmu Workout Mělník a na českých street workoutových soutěžích získal celkem 8 zlatých medailí. V roce 2019 reprezentoval naší zemi na mistrovství světa ve freestylu v Moskvě.

Další články, které by tě mohly zajímat