Činky jsem neměl v ruce 10 měsíců, břicho necvičím. Výsledek?

Blog Články
Autor: streetworkout.cz

Většina lidí žije v představě, že bez činek nevybudují svalovou hmotu, nepřemění, nevytvarují svoji postavu. Špatně, jde to i bez zvedání tun železa v podobě tlaků na ramena, benchpressu, mrtvého tahu, bicepsových zdvihů, upažování, rozpažování, případně za využití strojů, které tělo vedou v přesných drahách. Stačí vám jen tělo, vaše tělo, které bude zátěží. K tomu hlava, která vás přiměje cvičit a zbaví lenosti.

Kvůli zdravotním problémům mi lékař zakázal posilovnu a běhání. Doporučil operaci, v podstatě vyloučil změnu k lepšímu. Při první a poslední návštěvě, kdy jsem ho viděl, vyndal ze šuplíku šrouby. „Ty vám můžeme voperovat, na pár let budete mít klid,“ řekl, když je položil na stůl. Představa Ironmana mě ale nenadchla.

Psal se listopad 2015, od té doby jsem k tomu doktorovi nepřišel, na operační stůl si nelehl, skalpel zůstal i se šrouby v šuplíku. Možná už má nabízené kovové vrtule v sobě někdo jiný. Doktora jsem neviděl, jméno vymazal jako v tom filmu - mažu tě bejku.

Zapomněl jsem na činky, nějakou dobu nedělal nic. Od ledna cvičím jen street workout, chodím na fyzioterapii a trable se zády mizí. Činku jsem neměl v ruce deset měsíců, nepřijde mi, že bych trpěl. Naopak. Mohu porovnat obojí. Mezi zdmi fitka - v odéru sklepní posilovny a s plakáty s Arnoldem - jsem strávil tisíce hodin. Z posilovny je člověk víc nafouklý, méně funkční. U hrazd a bradel je to opak. Každý má svoji volbu, taková je ale má zkušenost.

Břicho, pekáč buchet, který by chtěl každý, kdo cvičí. Další populární záležitost, na kterou snad existuje tisíce návodů. Převážně dámská populace toto svalstvo cvičí několikrát týdně, dokážou ho mučit hodiny. Výsledek? Vizuálně převážně žádný, a o ten jim hlavně jde, co si budeme namlouvat. Jídlo, hřešení ve stravě, to je hlavní problém. To je až 80% formy těla.

Nastavil jsem si krabičky, jím pětkrát denně, občas zaprasím, neobtěžuje mě to, nepropadám panice každé ráno, že si nebudu moci dát rohlík, knedlík, omáčku. Nechci. Když si najdete mantinely, nemusíte trávit hodiny cvičením břišních svalů, stejně je neuvidíte, pokud nebudete sekat latinu v jídle. Ano, základ je funkčnost a zpevnění středu těla, to je v pořádku, ale proč dávat břichu více času proti jiným partiím, když právě tahle část těla je především o stravě. Jenže vydržet pokušení je složité.

Od ledna jsem cvičil břišní svaly vědomě asi desetkrát, nohy ve visu. Břišní svalstvo cvičím při tréninku jako vedlejší efekt při shybech, klicích, dipech, dřepech. Střed těla pracuje, podvědomě zapojuji tuto část do celého pohybu. Odpověď na poslední měsíce je jednoduchá - problémy se zády jsou menší, tělo neatrofuje a pekáč buchet se taky už ukázal na světě.