Jeden odstavec, který mnohé prozradí. Čtěte: „Všechny ,,železné produkty" Shyby.cz jsou navrhovány lidmi, kteří na nich opravdu cvičí, technice jednotlivých cviků rozumí a používají je ve vlastním tréninku. Všechny hrazdy, bradla, gymnastické kruhy a příslušenství jsou konstruovány na základě potřeb nás Evropanů orientovaných do 21. století.“ Pro koho tahle parta vyváří své produkty? „Převažují normální lidé. Tam také míříme,“ hlásí zástupce výrobce a serveru shyby.cz.
Jak dlouho jste na trhu?
Na trhu jsme cca 18 měsíců plnohodnotně. Dobu před tím jsme vytvářeli e-shop a dělali malé kroky.
Když se podíváte dozadu, co vás jako první napadne?
37 000 e-shopů v České republice, práce a puchýře.
Co si lidi nejvíce objednávali před lety a nyní?
Na trhu jsme teprve krátce, ale rozdíly již vidět jsou. Lidi to táhne ven, to je jasné. Více samozřejmě prozradit nechceme.
Jak se změnil trh - konkurence?
Konkurence samozřejmě tlačí. Teď právě jeden e-shop začal kopírovat naše výrobky i texty. V současné době řešíme postup právní cestou.
Převažují mezi vašimi klienty fitka? Nebo lidé, kteří si cvičí doma a potřebují hrazdu, bradla?
Ve větší míře převažují normální lidé. Tam také míříme.
Co je mezi klienty nejvíce oblíbené?
V zásadě v tom stále není klíč. Přes zimu jsou to větší věci domů, v létě více menší věci a drobnosti ven na hřiště.
Mají klienti někdy kuriózní přání - jaká?
V současné době montujeme venkovní hrazdu na shyby Czech Pull-Up Rig. Tam se v grafice někdy dostáváme na velmi tenký led jak zajímavou vulgaritou tak osobními názvy.
Jaký je podle vás současný stav českého street workoutu?
My neradi rozdělujeme názvosloví na street workout - workout a podobně. Komunita a celkový přístup se velmi rozvíjí. Velké rozdíly vidíme v porovnání Čechy - Morava, kde Morava jednoznačně zaostává. Na místech, kde jsou komunity a skupiny alespoň lehce řízeny, je vidět obrovský posun ve vybavení, technice a výsledcích. Jednoznačný příklad je Workout Karviná, Workout Mělník a kluci z Chomutova. Tam vidíme potenciál, že kluci u pohybu jednoznačně zůstanou.
Je toto směr, který může přivézt lidi z gymů? Návrat do přírody, cvičení s vlastním tělem?
Ne! Voňaví žluto-růžoví Kenové vždy zůstanou pod střechou.
Co je vaší pýchou, kterou drtíte konkurenci?
No comment.
Kde budete vy a český street workout za pět let?
Shyby.cz budou na trhu a jednoznačně toho budou dělat více. Doufám, že i o českém workoutu bude více slyšet na sítích a lidé u toho i po pěti letech zůstanou.
Je tu něco, co tu chybí?
Motivace - osobnosti - zdravý náhled ve škole.
Kdo je největší osobností českého street workoutu?
Jednoznačně Adam Raw. Člověk, který umí motivovat, je v kole dlouho, má spoustu zkušeností a nepůsobí jako výstřelek do tmy.