5 Nejčastějších výmluv při cvičení

Články
Autor: Monika Amazon

Chceš začít cvičit, ale… žádné „ALE“ není! Buď chceš a cvičíš nebo nechceš a hledáš výmluvy. Změň myšlení a změníš sebe!


Slovník výmluv:

Nemůžu = najdu způsob, jak to udělat

To nezvládnu = dám do toho všechno

Už nemůžu = můžu dvakrát tolik

Nechce se mi = přemůžu se

Dobře, ale = to zvládnu

To nejde = budu to zkoušet, dokud to nepůjde

Jsem slabý/á = jsem silnější než včera


Simonka Lacková 3 měsíce po porodu. A jaká je tvoje výmluva?

Photo by @sw_swan

 

Výmluva č. 1 - NEMÁM ČAS


Nemám čas... A kdo ho má? Není to o tom mít čas, ale udělat is čas. Dlouho mi trvalo, že mi došlo, že to není o tom mít čas, ale udělat si čas. Udělat si čas na rodinu, přátele na plnění svých snů. Jasně, ono když vstáváte do práce v 5 hodin ráno a vracíte se z ní v 7 hodin večer, máte možná tak chuť sebou praštit na gauč a dát si u televize sklenku bílého, nehledě na další povinnosti, které vás doma čekají.  Nebo se můžete přemoci a věnovat energii věcem, které vás baví. Možná se v tu chvíli cítíte jako zombie, ale zjistíte, že pokud se přemůžete a jdete, dejme tomu cvičit, cítíte se ve výsledku mnohem lépe a máte najednou daleko více energie. Stačí i půl hodiny denně. Intenzivní 30 minutový tréning s minimálním počtem pauz vám dá pěkně zabrat, tomu věřte. Můžete využít každé chvilky. Při věšení prádla se stavte na špičky (po chvíli ucítíte lýtka), při každém odchodu z místnosti si udělejte 10 dřepů, kolik minut denně vám zabere 20 kliků, nebo výdrž v planku? Doporučuji jít cvičit hned po práci nebo po škole. Z chvilky odpočinku po náročném dni se taky může stát, že z křesla už nevstanete. To, co vás dělá silnějšími je otázka volby.


Výmluva č. 2 – JSEM SLABÁ/SLABÝ, NIC NEUMÍM 


Chápu vás, fakt že jo. Pamatuju si, jak jsem před lety sama začínala. Nula shybů, pár dámských kliků, staré vytahané tepláky a přede mnou parta cizích lidí mužského pohlaví. Jasně že jsem se styděla, že nic neumím, jsem slabá, všichni se na mě budou blbě dívat. Ale právě proto začínáte, nebo ne? Začínáte cvičit proto, aby jste se něco naučili, zesílili jste, zhubli apod. Každý nějak začínal a pokud výjimečně nenatrefíte na bandu namyšlených idiotů, vždycky se najde někdo, kdo vám podá pomocnou ruku. Věřte mi, (zejména dámy), že kluci na hřišti vám velmi rádi pomohou a poradí, stejně tak i v posilovně jsou zkušení lidé nebo trenéři. Vždycky mě fascinují videa, na kterých lidé očividně absolutně neví, jak používat nějaký stroj v posilovně (jo, jasně taky si občas říkám, proboha, jak je tohle mohlo napadnout), najde se x lidí, kteří se budou těmto lidem smát, ale už se nenajde nikdo, kdo by jim ukázal, jak to dělat správně. A pamatujte, že nejste slabí, jen jste zrovna na daném úseku své cesty. Kdo ví, zatímco dnes jste vykročili s čistou podrážkou, za měsíc můžete být na vrcholku kopce, který jste zpočátku viděli jen z povzdálí. A už jen to, že jste se rozhodli se sebou něco dělat, vyžaduje hodně síly. A věřte nebo ne, slabí se cítí i lidé, kteří cvičí několik let, slabí se cítí i ti, kteří patří k těm nejlepším. Každý z nás má občas pocit, že se vůbec nezlepšuje, stojí na místě, nezvedá tolik, kolik by chtěl a je úplně jedno jestli jste začátečníci, pokročilí nebo mistři ve svém oboru. Je to o limitech, které si nastavíte. Chcete umět udělat 5 přítahů, uděláte je. Chcete jich zvládnout 5 s 10 kg na opasku, povede se, najednou máte vidinu muscle upů s přidaným závažím.



Na hřišti vždycky potkáš někoho, kdo ti rád pomůže.Photo by @pepe_handstands

Výmluva č. 3 – NEMÁM PENÍZE


Vidím to především na různých fitness stránkách, skupinkách o cvičení apod. „Cvičím asi týden, jaký protein by jste mi doporučili?“ Žádný…Pokud chcete začít cvičit, nepotřebujete k tomu tisíce suplementů, domácí vybavení, značkové oblečení a nemusíte mít ani na ten hloupý vstup do fitka. Cvičit se dá všude, stačí mít oči otevřené. Každý z vás má doma zem, stěnu, židli a stůl. Snad v každém městě už stojí i workoutové hřiště, které je zdarma. Ke cvičení potřebujete odhodlání a pevnou vůli, vše ostatní jsou maličkosti. Pro zasmání naše první weightedy byly vytvořeny z pásku od karate a kotoučů ze staré činky, já jsem dělala přítahy na klepáči s batohem na zádech, ve kterém byla mouka, takže i tak se dá…


Výmluva č. 4- NEMÁM S KÝM CVIČIT, NEVÍM, JAK NA TO


Zpočátku se to může zdát jako problém, chcete cvičit, ale prostě nevíte jak, aby jste si neublížili a cvičení bylo efektivní. Na youtube se už dá najít poměrně dost kvalitních videí „jak na přítah, jak začít cvičit, cviky pro začátečníky apod." Pokud se najde někdo, kdo vám zezačátku vysvětlí jak na to, můžete začít cvičit. I když je fajn cvičit s někým, pokud váš sparing zrovna nemůže, není to důvod k tomu vynechat tréning. Existuje už i spousta doplňku a pomůcek, které vám cviky usnadní, jako jsou například odporové gumy na cvičení, které jsou dobré snad na všechno. Jsou skvělým pomocníkem při shybem, dipech, klicích, muscle upech atd. 




Pokud nemáš zrovna po ruce sparinga, můžeš použít odporovou gumu.


Výmluva č. 5 - JSEM UNAVENÝ/Á


Jsi unavený, ale máš dostatek energie na to chatovat do půlnoci na facebooku, jsi unavený, ale stejně máš dostatek energie se podívat na svůj oblíbený pořad v televizi, jsi unavený, ale přemůžeš si udělat na večeři pizzu, protože na ní máš celý den takovou chuť. Buď si teda odpočiň a  pak běž cvičit, nebo se přemož, zjisti, co na tebe zabírá a dej si před tríningem třeba kafe, ionťák atd.