Zavřít
Banner originalworkout.cz

Je proteinová tyčinka ideální svačina? A co trochu bílkovin k snídani?

Proteinová tyčinka, vhodná svačina?

Pokud se snažíte skloubit cvičení, stravu, vaření do poměru, který bude mít úspěch, mohou vám pomoct rady trenérky Nikoly Bartákové, která přišla na trh s knihou POSTAV SI SVOU POSTAVU. Dnes vám představíme jednu stránku ze 180. Více už najdete v samotné knize. Existuje mnoho důvodů, proč se lidé zdráhají začít na sobě pracovat. A přitom stačí tak málo – srozumitelné vedení. Čeká na vás plán na tři měsíce, 39 cviků a 12 sestav. Samozřejmě bude řeč i o stravě. ILUSTRAČNÍ FOTO: pixbay.com.

Na otázky ohledně začleňování proteinového prášku a proteinových tyčinek do stravy během dne jsem se obrátila na odbornici ve svém oboru RNDr. Michaelu Bebovou, kterou můžete znát i z webu biochemicka.cz. Věnuje se výživě ze všech úhlů pohledu – lektoruje, učí, píše, provozuje vlastní poradenství a všechny tyto činnosti se snaží dělat hlavně prakticky – pro všechny a ve vztahu ke každodennímu životu.

FUBO, partner pro trénink

FUBO, partner pro trénink

Tradiční sladké pečené pokrmy jsou často bohaté na jednoduché cukry, komplexní sacharidy a případně tuky. Pokud zrovna neděláte tvarohovou buchtu či vaječnou náplň, bílkoviny jsou vždy trochu pozadu.

S rozmachem syrovátkových doplňků stravy na bázi proteinů se rozšířila i takzvaná fitness strava, v rámci které se snažíme tyto chudé a často ne moc zdravé pochutiny povýšit na nutričně zajímavější pokrmy.

Postav si svou postavu

Postav si svou postavu

Přidání koncentrovaného proteinu často dramaticky sníží glykemickou nálož a celkový glykemický index pokrmu. Lívance, palačinky nebo jen obyčejné smoothie rázem získají na vydatnosti a výživové hodnotě.

V posledních letech se navíc rozmohly rostlinné proteiny, jako je rýžový, hrachový či konopný. Lze je použít například do snídaňových kaší, kterou jsou více méně hlavně o sacharidech, a pár gramů bílkovin dokáže z kaše udělat pokrm, který vás zasytí třeba o dvě hodiny déle.

banner_alvifit_lglutamine

banner_alvifit_lglutamine

„Já osobně nejsem spokojena se složením proteinových tyčinek na bází syrovátkových proteinů, které jsou u nás k dostání. Jejich složení dle mého názoru velmi často neodpovídá zásadám zdravé stravy,“ myslí si Michaela Babová.

Za předpokladu, že bude proteinová tyčka na bází rostlinného proteinu, může tvořit fajn svačinu. Komerční fitness tyčinky, které mají často deset a někdy až třicet složek, ale na svačinu opravdu nedoporučuji.

Jaké kapitoly vás v knize dále čekají? Měření, jak nakupovat, naučte se správně jíst, jídlo a recepty, voda, hydratace, alkohol, vliv stravy na psychiku, nejčastější otázky, základní sestava cviků, regenerace, proměny lidí. A to není vše.

Pokud si chcete změnit svoji postavu, vylepšit zdraví, máte šanci. Případně někomu zakoupit vánoční dárek. Ať to cvičí!

Nový e-shop, znáte?

Nový e-shop, znáte?

Banner fubo.cz
Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.