Zavřít
Banner DRILL Athletics

Základ pro každý sport. Cvik na silný střed těla

David Rejl, osobní trenér

Pokud si nevíte rady, nehledejte dále. Je tu pohled odborníka, který ví. Základem pro tělo, aby v tréninku správně fungovalo, je mít zpevněný střed těla, ten je základem pro každý sport. A nejen sport. Střed těla (core) vás drží ve vzpřímené poloze. Existuje více variant, jak docílit zpevnění, my jsme zvolili – v šestém díle z šesti cviků – kde používáte jen své vlastní tělo, plank, neboli prkno. Jak ho správně provést vám opět vysvětlí první český trenér mezinárodní organizace WCO David Rejl. Asistoval mu Tomáš Steinhart z Fitness Bitevní pole.

Plank, neboli prkno. Základní cvik na zpevnění středu těla a jeho správnou aktivaci. Základní pozice je ve vzporu na předloktí. Lokty jsou pod úrovní ramene nebo více dopředu, to zvyšuje obtížnost.

FUBO, to jsou také kvalitní žebřiny

FUBO, to jsou také kvalitní žebřiny

JAK SPRÁVNĚ CVIČIT SHYBY – 2 MINUTY VIDEA

JAK SPRÁVNĚ CVIČIT KLIKY – 2 MINUTY VIDEA

JAK SPRÁVNĚ CVIČÍT DIPY – 2 MINUTY VIDEA

JAK SPRÁVNĚ CVIČIT DŘEPY – 2 MINUTY VIDEA

JAK SPRÁVNĚ CVIČITV KLIKY VE STOJCE – 2 MINUTY VIDEA

Šíjové svalstvo je uvolněné. Záda v rovině, nesmí se ,,propadnout“ lopatky k sobě. Stažené břicho a hýždě. Nohy propnuté a u sebe. Výdrž v dané pozici, důležité je udržet správné postavení po celou dobu, pokud toho nejsme schopni, časový úsek rozdělíme na více menších, aby byla technika správná.

Nejčastější chyby: lokty jsou za pozicí ramen, v tomto případě dochází k aktivaci trapézových svalů a ulehčujeme práci středu. Další chybou je nesprávné postavení zad, tedy propadlé lopatky.

JAK NA SÍLU A OBJEM. 5 OVĚŘENÝCH RAD

Nesprávné postavení pánve, moc nahoře, nebo moc propadlá je asi nejznámější chybou a vidí se už jen málokdy. Pro vyšší obtížnost je vhodné zvolit široký plank nebo můžeme natáhnou ruce a udělat široký vzpor, přidávání externí váhy bych volil až po absolvování těchto dvou variant.

Energie, to je Isoline

Energie, to je Isoline

Abyste věděli, kdo je David Rejl, tady je jeho krátké představení. “Bc. et Bc. David Rejl, první Elite coach of World Calisthenics Organization v České Republice. Vystudoval Zdravotnického záchranáře a následně Veřejné zdravotnictví na Univerzitě Karlově. Nyní studuje čínskou medicínu na TCM. Patnáct let se věnoval sportovní gymnastice a nyní se už třetím rokem věnuje kalistenice a fyzioterapii. Kalisteniku se učil mimo jiné přímo u zdroje WCO v USA, ale také v dalších státech.”

Touto šesticí cviků jsme uzavřeli první sérii, takže když první, bude následovat druhá. Tu si vzal opět na starosti David Rejl, který ale nebude sám. Kdo s ním bude cvičit, to uvidíte. A co se bude točit? Můžeme prozradit, že nepůjde o sets ad reps :-). Ať to cvičí!

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

Banner originalworkout.cz
Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.