Zavřít
Banner fubo.cz

Udělejte z těla posilovnu. 19 let byl v base a makal. Jak?

Vězení, to je trénink s vlastním tělem

„Strávil 19 let v různých věznicích. Zde platil vždy za toho nejslabšího, kterého bylo možno jednoduše terorizovat. Během těchto devatenácti let se naučil, jak zesílit pomocí kalisteniky – cvičení založené na vlastní váze těla. Toto cvičení, které vedlo k zesílení jeho těla, pro něj bylo velmi důležité, protože jinak by ty dlouhé roky ve vězení nepřežil. Potom, co opustil poslední věznici, se rozhodl, že své tréninkové postupy sepíše a poskytne veřejnosti. Vznikla tedy kniha „Trénink vězně,“ tak popisuje web megaknihy.cz knihu Trénink vězně, kterou napsal Paul Coach Wade. Je tu sedm témat a jeho sedm názorů. FOTO: ilustrační foto.

O pokroku: Navzdory tomu, co vám někteří týpci budou namlouvat, posilování není jako běh, při kterém se neustále dramaticky posouváte vpřed. Silový trénink připomíná spíš snahu kráčet a současně žonglovat. Atleti žonglují celou dobu – se zraněními, stresem, nadměrnou tréninkovou zátěží, nízkou motivací, viry, biorytmem, nedostatkem odpočinku a podobnými hloupostmi, kteří tvoří to, čemu říkáme život. Dělat dva kroky vpřed a jeden vzad je úplně normální.

Kdy jsou bicepsy nejsilnější a kolik kliků musíte udělat na shození půl kila tuku?

O stravování: Pokud jde o stravu, jsem zastáncem jednoduchosti. Na otázku – jím dostatečně? je možné odpovědět protiotázkou. Zaznamenávám v tréninku neustálý pokrok? Pokud zní odpověď ANO, potom jíte dostatečně. Pokud týden, co týden nabíráte na váze, jíte děsivě moc. Jasné jako facka, nebo snad ne?

Nový e-shop, znáte?

Nový e-shop, znáte?

O postupném zvyšování zátěže při šplhu: Podobně jako u všech ostatních prostných prvků, i při šplhu na laně můžete postupně zvyšovat zátěž. Nejprve se pokuste vyšplhat nahoru a dolů s použitím rukou a nohou. Když vám to půjde lépe, začněte používat jenom ruce. Nepotrvá dlouho a dokážete se dostat nahoru výhradně pomocí síly rukou – bez pomocí nohou. Mnozí elitní šplhači na laně začínájí cvičení v sedě na zemi a šplhají tak, že nohy drží rovnoběžně se zemí, aby vyloučili jakoukoli pomoc dolní části těla.

Jak na obrovské bicepsy, jaká “hrst” cviků je nejlepší …

O nářadí: Tréninkové nářadí, které je dnes k dispozici na trhu, je většinou určené na to, aby vám cvičení usnadnilo – což je přesný opak toho, co chcete, pokud se snažíte naplno rozvinout svůj potenciál. Obecně platí, že čím je cvičební pomůcka nebo nářadí komplikovanější, tím je i zbytečnější. Časem se vypracujete tak, že budete potřebovat stále méně a méně nářadí – nikoliv více. Udělejte si z vlastního těla posilovnu a tělo se vám odmění.

O rychlosti: pokud jste v kalistenice začátečník – tedy sportovec, který nedokáže udělat pátý stupeň shybů (2 série po 10 opakováních), kliků (2 série po 20 opakováních), přednožování (2 série po 20 opakováních) a dřepů (2 série po 30 opakováních) – měli byste všechny cviky dělat pomalu a precizně, abyste si osvojili správnou techniku těla a posílili si klouby. Po čase si k nim můžete přidat nové pohybové prvky. Středně a hodně pokročilí sportovci by v každém případě měli občas zařadit do tréninku i rychlejší, nebo dokonce výbušné cviky.

banner_alvifit_lglutamine

banner_alvifit_lglutamine

O výbušném tréninku: Ten nejvytříbenější trénink na světě je založený na prostých cvicích. Nepotřebujete k němu žádné nářadí. Posilovnou je vám vlastní tělo. Ve všech atletických disciplínách jsou výbušný trénink a pohotovost ruku v ruce a pokud trénujete jedno, trénujete i druhé. Umíte se ze sedu na zádech dostat švihem do stoje? Dokážete udělat mlýnské kolo? Uděláte salto dopředu? Nedělá vám problém shyb s výdrží v nejvyšší poloze? Uděláte klik s trojitým tlesknutím? Všechny tyhle prvky a jiné jim podobné, představují neúžasnější formy dynamického (plyometrického) tréninku, jaké lidstvo zná.

Čistě přírodní produkty – jde to i bez chemie

O posilování „části těla“: Tělo se vyvinulo tak, aby pracovalo jako vyladěný stroj, takže během cvičení jednotlivé svaly neizolujete. Když trénujete, nepřemýšlejte o částech těla – neuvažujte například stylem: „Dnes dám zabrat prsním svalům“ nebo „středu věnuju širokému zádovému svalu“. Místo toho začněte uvažovat o cvičeních: „Dnes si dám pár kliků“ nebo „dnes si zlepším rekord ve shybech.“ Je to sice paradox, ale toho je nejlepší způsob, jak napumpovat všechny jednotlivé svaly.

JAK TRÉNOVAT SHYBY – 2 MINUTOVÉ VIDEO, KRÁTCE A JASNĚ

„Stará škola kalisteniky je o zvládnutí základních pohybů a nalezení technických variant tak, aby byly těžší a těžší v průběhu času. Sportovci, kteří takhle trénují, se mohou stát velmi silnými a mnohem svalnatějšími velmi rychle. Tato metoda také šetří klouby. Zní to jednoduše, ale pouze v případě, že víte – jak cvičit. Jen hrstka moderních osobních trenérů opravdu toto chápe,“ je přesvědčený Wade.

Banner originalworkout.cz
Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.