Zavřít
Banner originalworkout.cz

Jak trénovat, jak to vidí mistr republiky?

Daniel Hanák

Vyhrál mistrovství republiky, byl na mistrovství světa. Prostě umí. Co takhle pár jeho pohledů na trénink, které můžete využít ve svém workoutu. Co by poradil začátečníkům Daniel Hanák, jak cvičí, používá pomůcky v tréninku, jak to má se stravou? Otázky a odpovědi šampióna, který kraloval třetímu mistrovství České republiky ve street workoutu v červnu 2017 v kategorii free style. Nyní trénuje pod sportovní značkou WOclub.

Dane, jak často by měl trénovat začátečník, pokud to jde říct?

Začátečníci většinou, kteří nikdy moc necvičili a přijdou na trénink, vy je úplně zničíte, tak už se pravděpodobně neukážou, takže musíte zvolit takový trénink, aby je to moc nezničilo a měli chuť zase přijít. To je podle mě základ.

Isoline, to jsou nápoje pro sportovce bez konzervantů

Isoline, to jsou nápoje pro sportovce bez konzervantů

Co by měli cvičit?

Proč začátečníky bych určitě volil základní cviky. Základem jsou shyby – když nezvládne shyby, začneme australskými shyby anebo nám dopomůže kamarád anebo odporová guma. Dipy, to už je těžší cvik  – klik na bradlech, v tomhle ohledu nám může pomoct opět odporová guma anebo zase kamarád. Případně můžeme začít trénovat tzv. bench dips, klik, který zvládne každý, tady není o čem už psát. Samozřejmě nemůžeme zapomenout na nohy – dřep – základní klasický cvik na nohy a v poslední řadě – střed těla (core). Například plank.

Jak často měnit tréninky?

Záleží, jak trénujete a na co trénujete. Vezmu to podle sebe. Já převážně cvičím weighted , sets and reps a free style, takže se takto vyhnu stereotypu..

Můžete to více rozvést?

Weighted trénuju většinou na 2 – 5 – 10 opakování s určenou váhou, pak jezdím ještě jednou to samé, ale snížím si váhu a jedu to s těžší variantou s pauzami dole a nahoře. Sets and reps – většinou trénuji do selhání anebo většinou s vlastní vahou. Sety jsou o tom, že v jednom tréninku jedete obrovský počet opakování za krátkou dobu, například bez opuštění hrazdy dám 100 opakování, takhle trénují já. Free style – už to beru spíše rekreačně, ale tady není co vysvětlovat, tohle si trénuje každý sám podle sebe a podle chuti.

Banner DRILL Athletics

Banner DRILL Athletics

Jaké pomůcky pro trénink doporučujete?

Pomůcky používám. Odporové gumy jsou super věc, když se chcete posunout v nějakém cviku, například, planche/front, tak to je super pomocník. Stálky další super věc, když potřebujete trénovat stojky na bradlech, ale v okolí někde nejsou, tak použijeme mini bradla. Zátěžová vesta, další super věc, když si nemůžeme moc pomoc s kotouči, například pro kliky a běh, prostě super věc.

Cvičení je skvělý, ale bez jídla to nejde, jak to máte vy?

Určitě se to chce vyhýbat hodně sladkým věcem. Já se teď dokola krmím rýží, kuřecím, hovězím, lososem a nestěžuju si. Občas i nějaký ten hřích padne, ale to nevadí.

Co doplňky stravy – ano, ne?

Asi bych doporučil každému člověku, který cvičí určitě základ, nějaký ten protein, BCAA, glutamin. Tohle je základ, pak určitě nějaké vitamíny a minerály.

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

Banner fubo.cz
Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.