Zavřít
Banner originalworkout.cz

Unikátní cvik pro mohutná ramena. Získáte fyzickou nadřazenost

Pavel Šanda, to je síla

Těžko si představíme jinou část těla, která by byla tak spojována s mužností jako ramena. Už ve chvíli, kdy Atlas vyzvedl na ramenou nebe, muži pochopili souvislost mezi rameny a silou. Primární svaly ramen (delty) jsou neobyčejně silné a ovlivňují zbytek těla, takže když jsou ramena slabá, horní část těla automaticky za moc nestojí. Široká ramena znamenají sílu a fyzickou nadřazenost a v tomto ohledu se jim nic nevyrovná. ILUSTRAČNÍ FOTO: PAVEL ŠANDA.

Pokud cvičíte kliky, shyby, dipy, vždy zasáhnete ramena, ale podle knihy Trénink vězně tu je jeden cvik, který je nad nimi. Deset úrovní skvělého cviku, tím je KLIK VE STOJCE.

Při tomto cviku se tělo instinktivně přesune do polohy, která je pro ramena nejzdravější. Lokty jsou před trupem proti hrudním svalům, protože kdybyste je měli vedle těla, tak by to zaprvé vypadlo divně a zadruhé byste složitě balancovali.

FUBO, to jsou také kvalitní žebřiny

FUBO, to jsou také kvalitní žebřiny

JAK CVIČIT KLIKY VE STOJCE

Kliky ve stojce jsou těžkým pohybem. Musíte si vytvořit vlastní styl. Nejlepší způsob, jak dojít až k cíli, je absolvovat všech deset stupňů, a vyždímat s každého cvičení všechno, co se dá naučit o rovnováze, ovládání svalů, koordinaci a výdeji síly. Tady je několik technických tipů, které vám pomohou.

– kliky ve stojce můžete dělat buď zády ke zdi, nebo jen tak, bez opory.

– prvních několik kroků postupně naučí vaše tělo a mozek, jak si zvyknout na pozici hlavou dolu. Také vás naučí, jak se vykopnout proti zdi a jak se pak bezpečně spustit dolu.

JAK ZMĚNIT TĚLO. SEZNAM CVIKŮ PRO ZAČÁTEČNÍKY

– když vykopáváte směrem nahoru, nemějte ruce příliš blízko zdi, vzdálenost minimálně 15 až 20 centimetrů od zdi. Ruce by měly být přibližně na šířku ramen.

– nedávejte lokty příliš daleko od sebe, jako se to dělá například při zdvihu činky z ramen na hlavu.

– tělo by nemělo být úplně vzpřímené, ale lehce zakřivené, s chodidly vzadu za hlavou.

– zpočátku budou mít vaše záda tendenci prásknout sebou naplocho o zeď, ale to je špatný zvyk. Na konci byste se měli dotýkat zdi jen patami.

– Někteří muži zjistí, že se patami otírají o zeď, což kliky ztěžuje. Tření můžete zmírnit tlustými ponožkami nebo cvičením u hladké zdi.

Trénovat jen za užití váhy vlastního tělo něco takového, jako jsou kliky ve stojce, je skutečná výzva, a když budete úspěšní, vaše sebevědomí vzroste.

Banner alvifit.cz

Nový e-shop, znáte?

Nový e-shop, znáte?

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.