Zavřít
Banner originalworkout.cz

TOP 5 pomůcek pro street workout. Posuňte trénink

Pomůcky pro street wokrout

Street workout je sportovní disciplína, při které člověk využívá jako zátěž k posilování hmotnost vlastního těla. Vychází principiálně z klasické kalisteniky, tedy jednoduchého cvičení s vlastní vahou a rozšiřuje ji o další dynamické prvky. Za dobu své existence prošel vývojem, avšak stále ctí své kořeny: finanční nenáročnost a dostupnost naprosto pro všechny.

Street workout a posilování s vlastní vahou samozřejmě lze dělat bez jakýchkoliv pomůcek. Avšak, ať už začínáte nebo cvičíte pravidelně, i relativně malinká investice do několika šikovných pomůcek může znamenat obrovský rozdíl v rychlosti pokroku a kvalitě cvičení! Jak to vidí FUBO Fitness?

FUBO, odporové gumy, parťák v tréninku

FUBO, odporové gumy, parťák v tréninku

5 základních pomůcek, které posouvají trénink s vlastním tělem na novou úroveň:

  1. Workoutová konstrukce/hřiště

Hřiště pro street workout dnes rostou jako po dešti, a to je dobře. Nabízí nesmírné využití pro workoutery a lidi, kteří chtějí cvičit s vlastní vahou. Kombinace hrazd, bradel, monkey barů a dalších prvků na jednom místě vytváří nutný základ každodenního tréninku. Hřiště je „pomůcka“, do které vy sami nemusíte nic investovat, a to je gigantická výhoda street workoutu.

Pokud nemáte hřiště ve svém okolí, můžete o jeho výstavbu zkusit požádat obec/město. Jak? Čtěte dále zde

Snem každého workoutera je samozřejmě mít hřiště co nejblíže domovu. V rámci našeho projektu Fitnesshriste.cz můžeme postavit takovou konstrukci nejen ve vaší obci, ale klidně na zahradě! V rámci projektu fitnesshriste.cz může na vašem pozemku během pár dní vyrůst:

DSC_0927

 

  1. Odporové gumy

TOP pomůcka pro začátečníky i pokročilé? Za nás odporová guma. Za pár korun dostanete nástroj nekonečných možností. Shrňme si to v bodech. Odporové gumy pomohou:

  • začátečníkům snížit náročnost shybů, dipů, kliků i dalších cviků
  • s nácvikem planche, human flagu a jiných pokročilých prvků
  • naopak i zvýšit náročnost základních cviků
  • s mobilizací před tréninkem
  • s položením základů správné techniky a posílení stabilizačních svalů
  • s protahováním

DSC_0568

FUBO, používáte kruhy v tréninku?

FUBO, používáte kruhy v tréninku?

Gumy se dělí dle odporu, respektive barev. Jak vybrat tu správnou vám poradíme v tomto článku.

Na blogu najdete i další články, které vám poradí, jak s odporovými gumami cvičit.

  1. Stálky

Stálky, nízká bradla nebo také stojánky jsou klasickou pomůckou gymnastů a pro cvičení s vlastní vahou. Jejich kouzlo tkví v úchopu, který se podstatně liší od opírání se dlaněmi o zem. Nejen, že nebudete tolik špinaví, ale úchop kulatých rukojetí je mnohem přirozenější pro zápěstí a dovoluje zapojit více svalů. Na FUBO nabízíme 3 druhy stojánků, které využijete pro:

  • kliky
  • asistované dipy
  • stojky
  • planche a další

stojak

Banner DRILL Athletics

Banner DRILL Athletics

Stálky jsou povinnou výbavou každého workoutera. Jsou lehké, přenosné, elegantní a efektivní.

  1. Zátěžové vesty

Přídavná zátěž přichází na řadu, když už vlastní váha nestačí. Ale nenechte se vyvést z omylu, je to dříve, než si možná myslíte! Silový trénink s nízkými počty opakování a vyšší zátěží je velmi efektivním postupem při zvyšování síly těla.

JAK JSTE NA TOM SE SILOU A VYTRVALOSTÍ?

Hmotnost zátěžových vest je většinou plně regulovatelná pomocí speciálních vložek a vy si tak můžete progresivně měnit váhu a přizpůsobit ji vašim nárokům. S rostoucími schopnostmi a silou můžete jednoduše zvyšovat hmotnost vesty a pokračovat stále efektivně ve vašem pokroku.

Jedinečná výhoda zátěžových vest je jejich univerzálnost – vestu nosíte na těle, a tudíž nikde nic nepřekáží přirozenému pohybu. To z ní dělá ultimátní pomůcku pro trénink, kterou využijete na hřišti, doma nebo třeba i při běhu.

Vybíráte vestu? I na toto téma jsme pro vás připravili článek! článek jak vybrat vestu

Zátěžovou vestu lze v jistých případech nahradit například kettlebellem zavěšeným na opasku. V rámci street workoutu má však vesta lepší využití.

  1. Gymnastické kruhy

Chcete být o krok napřed? Cvičte na kruzích! Královská pomůcka pro rozvoj zejména horní poloviny těla. Cvičení na kruzích je velmi náročné, ale nenahraditelné a ke street workoutu stoprocentně patří. Visuté kruhy jsou nestabilní a kliky, shyby, dipy, muscle upy jsou tak mnohem těžší, neboť vás nutí zapojit více svalových vláken a svalů v těle obecně. Veškeré cvičení na kruzích je proto velmi komplexní.

Hlavní výhody kruhů

  • extrémně komplexní trénink horní poloviny těla
  • široká možnost využití
  • lze je zavěsit kdekoliv
  • hodně muziky za málo peněz

O kruzích už jsme napsali ZDE, kde srovnáváme plastové, kovové a dřevěné. A chystáme pro vás i další články věnované cvikům na kruzích.

s

Další velmi užitečné pomůcky, které se nedostaly do TOP 5:

  • magnézium na ruce – perfektní pomocník proti klouzání hrazdy
  • masážní pomůcky – zvýšení regenerace, aktivace a prevence proti zranění – často podceňované nástroje!
  • Oblíbená fungující kloubní výživa

    Oblíbená fungující kloubní výživa

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.