Zavřít
Banner fubo.cz

Síla paží a jeden fenomenální cvik

Pokud se rozhodnete pro hrazdy, cvičení s vlastním tělem, street workoutem, v drtivé většině případů budete potřebovat své paže. Pokud chcete, aby vás dostatečně tahaly, měly by mít dostatečnou sílu. Jak vidí tuto patrii Paul Wade, autor knihy Trénink vězně? Máme tu pět pohledů, které by vás měly zajímat. ILUSTRAČNÍ FOTO.

O obrovském bicepsu: šplh na laně je fenomenálním silovým cvikem. Udržet se na svisle visícím laně je náročnější než se udržet na vodorovné hrazdě, takže lano se vám postará o silnější ruce. Silný úchop vede k silným ramenům. Mistry ve šplhu proto rozeznáte snadno – mají obrovské bicepsy. Nejsvalnatější ramena v době, kdy ještě neexistovaly steroidy, měl William Bankier, Skot, pro kterého byl šplh jediným cvikem na biceps.

O síle rukou: mnozí sportovci, kteří cvičí v posilovnách, mají překvapivě podprůměrně rozvinutou sílu paží. Mohou mít silné prsty z držení činek, jednoruček, ale málokdy mají silné i palce. Přesně tam jejich síla rukou končí. Stejný nedostatek jen málokdy mají také muži v armádě, protože jsou nuceni šplhat po laně. Palce můžete do značné míry posílit i tím, že přítahy nebo shyby budete dělat pomocí ručníku. Stačí, když si jeden nebo dva přehodíte přes hrazdu a můžete se začít přitahovat.

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

L-Glutamin, ten vyrábí alvifit

O posilování předloktí: Je jen málo známé, že svaly, které ovládají ruce a prsty, se nenacházejí ani v rukou, ani v prstech. Najdeme je v předloktí, odkud se na dlaně a prsty upínají dlouhými šlachami. Ruce jsou jedinou částí našeho těla, která je ovládaná „dálkově“. A jaké z toho plyne poučení? Pokud chcete posílit předloktí, nemusíte dělat hromadu hloupých cviků na zápěstí, například kroužení a prohýbání. Stačí, když budete dlaně a prsty používat tak, jak to zamýšlela příroda – na něco se zavěsíte.

ZA 60 SEKUND VYTÁHL NA HRAZDĚ 2560 KILO!

O silných bicepsech: Pokud se sportovci snaží získat silné bicepsy, většina z nich se vrhne rovnou na zdvihání obouručných činek. Tyto zdvihy se většinou vnímají jako cviky zapojující vícero svalů, ale ve skutečnosti jde o izolující cvičební prvek – bicepsy při něm nutíte pracovat v poloze, ve které jsou z anatomického hlediska slabé. Bicepsové svaly se vyvinuly na to, aby se zapojovaly do pohybů typu shybů. A přesně tehdy jsou nejsilnější. Jen velmi málo chlapů dokáže zvednout 90 kilo, ale většina zdravých devadesátikilových mužů dokáže udělat shyb. Pokud chcete mít skutečně silné bicepsy, zamiřte k hrazdě.

O klicích na bradlech: Kliky na bradlech nebo židlích (dipy) jsou dobrým cvičením – tedy pokud je dokážete zacvičit bez toho, abyste si způsobovali bolest v kloubech. Někteří sportovci si při nich zkrátka nedokážou nezranit ramena nebo hrudní kost. Důležité ovšem je, že když takové kliky jednou obstojně zvládnete, jen těžko se dají udělat náročnějšími. To je zároveň důvod, proč se většina atletů – vězňů – drží za mřížemi klasických kliků. Jejich náročnost je totiž možné posunovat téměř za hranice možného.

fp-academy

Banner originalworkout.cz
Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.