Český světový šampión muscle-upu a jeho rozhřešení. Jak začít?

Věděli jsme, že to přijde, stalo se hned po čtyřech dnech. Napsal nám čtenář, který vznesl jasný požadavek, chce cvičit, zpevnit postavu, ale neví přesně jak. Na stránkách máme uvedeno, že můžeme oslovit trenéry, kteří poradí, ale půjde o obecná pravidla, na dálku se nedá připravit jídelníček, trénink. Oslovili jsme trenéra Jana Bujnovského, aby na základně odpovědí čtenáře určil směr, který je vhodný pro jeho start.

Na stupnici 1-5, odhadl dvaadvacetiletý čtenář stránek streetworkout.cz svůj pohyb na hranici 4/5, tedy téměř nula. Na kole ujede dva kilometry denně, v jídle si nevybírá, jí vše. Subjektivně svůj zdravotní stav hodnotí jako dobrý. Chtěl se připojit k místní komunitě street workoutu, ale ta se na sport vybodla a zamířila flámovat do hospod.

Kdo mu odpoví?

Jan Bujnovský, který letos za jednu hodinu provedl 313 čistých muscle-upů, což je světový rekord, nyní čeká na zapsání do Guinessovy knihy rekordů.

Kvalifikace: fitness instruktor – trenérská škola Zuzany Kubáňové

Specializace: kalisthenika a street workout, rekondiční cvičení, zjištění a odstranění svalových disbalancí, diagnostika pohybového aparátu

Odborné semináře: anatomie, kalisthenika, diagnostika

Zájmy: anatomie, kineziologie, biomechanika, fyziologie, psychologie, filosofie, fyzika

Jeho odpověď. „Základem všeho je vždy začít se pravidelně hýbat. Tenhle bod splňuješ. Není ale pohyb jako pohyb. Jízda na kole je super, pokud intenzivně šlapeš celou cestu do i z práce. A to je problém již z principu. Nedá se jet do i z práce do kopce. Mnohem lepší a přirozenější a na začátek intenzivnější je chůze. Rychlost větší jak 5km/h. Aby to mělo ale dlouhodobější význam, chce to chodit každý den touto rychlostí alespoň půl hodiny v kuse, a to je minimálně 2,5km jedna cesta. Vymysli si proto delší trasu do i z práce. Půl hodiny je ještě snesitelný čas.

Strava je důležitá a mělo by se u ní začínat. To ano, ale je nesmysl začínat s radikální změnou. Tělo je sice přizpůsobivé, nepřizpůsobuje se ale nárazově, nýbrž postupně. Tak by se mělo upravovat vše. Postupně přidávat intenzitu cvičení a postupně měnit jídelníček. Hlavní je přestat pít slazené limonády a začít pít čistou vodu. To je primární impuls k hubnutí. Nulový kalorický příjem z přijímaného pití bohatě stačí na viditelné hubnutí. Jednou týdně pak obyčejnou vodu obohatit o minerálku (nejlépe magnesia). Jak jinak než na doplnění chybějících minerálů, které obyčejná voda postrádá, navíc přispívá k jejich vyplavování z organismu.

Dalším důležitým faktorem je omezit, případně úplně vynechat solení. Sůl zadržuje vodu v organismu a tím ho zavodňuje. Proto je s omezením solení nutné více pít. Tělo méně zadržuje vodu, ale také se jí rychleji zbavuje. Efektem je opět rychlý pokles tělesné váhy. Takovýto pokles ale není nekonečný a trvá cca 2 až 5 týdnů. Tento systém hubnutí se často používá k obalamucení lidí. Trenéři a jejich systémy „rychlého hubnutí“ garantují rychlou ztrátu hmotnosti během pár týdnů. Ve výsledku se ale zhubne jen voda a po těch pár týdnech už se dál nehubne. Protože už tělo logicky o více vody nechce přijít. Teprve v takový moment přichází na řadu změna jídelníčku. Tělo je na ní připravené.

Co a jak cvičit? Pokud je doma hrazda, tak shybovat, jinak klikovat. Je ale potřeba primárně vědět, čeho chceš ty sám docílit. Až teprve pak se dá nastavovat trénink, cviky a soustředit se na techniku.“

 

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.