Zavřít
Banner originalworkout.cz

10 rad, které doporučuje po 20 letech tréninku!

Petr Teplík, klik

Pokud si lámete hlavu, jak to provést s tréninkem, jak se postavit ke cvičení, máme tu jeden skoro unikát, vzácný exemplář, který vám může zachránit více než 20 let bloudění. Téměř čtvrt století, které můžete promarnit. Nemusíte. Téměř pětačtyřicetiletý Petr Teplík a jeho pohled na trénink teď a za mládí.

Když porovnáte vás nyní a před 20 lety. Co byste se současnou hlavou dělal jinak?

No… před 20 lety mi sice bylo 25, ale teď jsem na tom líp. A vůbec vlastně všechno je dneska lepší. Peněz bylo tehdy málo a informací ještě míň. Internet byl jenom vytáčenej. A to doslova. Než se načetl obrázek, tak vás to akorát vytočilo. Máskl stál jak nákup jídla na týden a pořád se stejnýma fotkama nasypanejch kulturistů, kteří radili, že když pojedete 4×5 serií tlaků na ramena, budete větší než oni. Pomůcky, když nějaký byly, jedině objednat dopisem a nechat poslat vlakem. Stejně tak doplňky stravy. Myslel jsem si, že whey protein za šest stovek, je něco jako šňupání testosteronu. Šňupání odpovídaly i dávky, který jsem si odměřoval.

FUBO, to jsou také kvalitní žebřiny

FUBO, to jsou také kvalitní žebřiny

Co byste dělal dnes jinak?

Asi bych se všemu věnoval trochu víc. Cvičení, stravě i regeneraci. Všechno jsem jen tak šolichal. Myslel jsem si, že když dám 3 série dipů po 30, tak to stačí. Že když budu dělat leh sedy, budu mít břicho jako Lee Haney. Nestačí a nebudu. Rozhodně bych řešil víc stravu. Věděl jsem, co je zdravý a co ne, ale nějaká kvalita, množství nebo poměry bílkovin a sacharidů mě netankovaly. Věnoval bych se taky víc regeneraci. Lehkýmu zahřátí před a pořádnýmu protažení a masáži po tréninku. Snažil bych se zařadit doplňkový pohyb, jako třeba plavání, pomalý běh, saunu nebo páru.

PROČ LIDI ŘEŠÍ VÍC OBJEMY NEŽ VÝKONNOST

Nechají si mladí poradit?

Myslim, že cvičení obecně, je asi jedna z mála věcí, ve kterých si mladí nechají jakž takž poradit. Vyhledávají informace, čtou, sledují videa (dnes), naslouchají. Možná proto, že vidí příklad na vlastní oči, vidí, že co říkáš a děláš, funguje. Samozřejmě si myslí, že objeví nějaký zázračný urychlující cvik nebo přípravek… neobjeví. Všechno tu bylo a je. Jen to zvednout ze země a začít makat (a neblábolit :-D). Je to v podstatě strašně jednoduchý.

banner_alvifit_lglutamine

banner_alvifit_lglutamine

Abych to shrnul

  • studujte – přečtěte si všechno – co jde. A pak si to přečtěte znovu
  • buďte kritičtí – k sobě i k informacím z okolí. A novinkám uvěřte, až budou levnější 😉
  • řešte stravu – všichni ví, že postava se dělá v kuchyni
  • šokujte tělo – měňte tréninky, rychlost, intenzitu, délku
  • zařaďte doplňkový pohyb – lehký výklus, plavání atp.
  • střídejte sporty během týdne i roku – v zimě lyžování, v létě kolo atp.
  • odpočívejte, regenerujte, spěte – poslouchejte svoje tělo
  • Když přijdete na hřiště, tak nekecejte a cvičte
  • Vytvořte si cíle – denní, týdenní, měsíční, roční, přihlaste se na závody
  • A když už po 150 čtete, že dřepy, kliky, shyby a jídlo jsou základ, tak to asi bude pravda. Věřte tomu!
  • Nový e-shop, znáte?

    Nový e-shop, znáte?

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.